Badanie Equinix: 45% cyfrowych liderów w Polsce spodziewa się długofalowych zmian dotyczących tego, gdzie i jak będziemy pracować

 

Raport Equinix pokazał, że zmieniające się sposoby pracy powodują wzrost inwestycji w infrastrukturę cyfrową

 

Equinix, Inc., globalna spółka dostarczająca infrastrukturę cyfrową, zaprezentowała wyniki swojego corocznego globalnego badania dotyczącego przewidywań decydentów IT na temat największych trendów informatycznych wpływających na przedsiębiorstwa na całym świecie oraz wpływu pandemii COVID-19 na plany w zakresie infrastruktury cyfrowej.

 

Badanie objęło 2600 decydentów IT z różnego rodzaju przedsiębiorstw z 26 krajów w regionie obu Ameryk, Dalekiego Wschodu oraz Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) i wykazało, że:

·       52% polskich przedsiębiorstw przekształciło swoją infrastrukturę informatyczną, aby dostosować ją do wymagań związanych z pracą zdalną i hybrydową, a ich budżety informatyczne zostały zwiększone w celu przyspieszenia transformacji cyfrowej.

·       45% cyfrowych liderów w Polsce uważa, że w ich przedsiębiorstwach nastąpią długofalowe zmiany dotyczące tego, gdzie i jak ludzie będą pracować.

·       60% polskich firm wciąż planuje ekspansję na nowe regiony, kraje lub metropolie,  pomimo zakłóceń spowodowanych przez pandemię COVID-19.

 

Transformacja cyfrowa po pandemii

 

Pandemia COVID-19 przyczyniła się do rozwoju cyfryzacji i inwestycji w infrastrukturę cyfrową. 35% ankietowanych liderów cyfrowych z Polski stwierdziło, że z powodu pandemii przyspieszyli swoje plany w zakresie transformacji cyfrowej, a 33% wskazało, że budżety ich przedsiębiorstw zostały zwiększone w celu zaspokojenia szybkiego wzrostu zapotrzebowania na rozwiązania cyfrowe.

 

Byliśmy również świadkami gruntownej zmiany strategii informatycznych pod kątem stawienia czoła wyzwaniom związanym z pandemią. 58% ankietowanych zmieniło swoją strategię informatyczną w wyniku pandemii, a 54% chce inwestować w technologię, aby po pandemii ich przedsiębiorstwo było bardziej elastyczne.

 

Odpowiadając na pytanie o największe priorytety w strategii cyfrowej ich przedsiębiorstw, 73% respondentów wskazało cyfryzację infrastruktury informatycznej jako główny priorytet, natomiast 54% uznało połączenia bezpośrednie (interconnection) za kluczowy czynnik wspomagający transformację cyfrową — co oznacza wzrost o 15% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

 

Zmniejszyły się obawy dotyczące tego, że pandemia zahamuje plany przedsiębiorstw w zakresie ekspansji

 

·       Według ankietowanych liderów IT, 60% polskich przedsiębiorstw wciąż planuje ekspansję na nowe regiony, kraje lub metropolie.

·       Spośród tych 60% ponad dwie trzecie (67%) chce tego dokonać w sposób wirtualny, a nie poprzez inwestowanie w fizyczną infrastrukturę informatyczną na danych rynkach.

 

Wykorzystywanie połączeń bezpośrednich

 

·       57% liderów IT w Polsce uważa, że połączenia bezpośrednie — czyli bezpośrednia i prywatna wymiana danych pomiędzy przedsiębiorstwami — pomogą im stawić czoła wyzwaniom, z którymi muszą zmierzyć się w związku z pandemią COVID-19.

·       Odsetek osób, które stwierdziły, że połączenia bezpośrednie mają kluczowe znaczenie dla przetrwania ich firmy, wzrósł z 35% w zeszłym roku do 49% w tym roku.

 

Robert Busz, dyrektor zarządzający Equinix w Polsce, powiedział: „Na podstawie tego badania możemy wysnuć wniosek, że połączenia bezpośrednie stanowią podstawę transformacji cyfrowej w Polsce i spodziewamy się, że przez następne kilka lat sytuacja ta się utrzyma. W obliczu wyzwań spowodowanych przez pandemię 35% ankietowanych liderów cyfrowych w Polsce stwierdziło, że przyspieszyli swoje plany dotyczące transformacji cyfrowej. 49% respondentów uznało, że połączenia bezpośrednie mają kluczowe znaczenie dla przetrwania ich przedsiębiorstwa — w porównaniu z 35% w roku ubiegłym. Dlatego zamierzamy wykorzystać naszą globalną obecność, prężną społeczność partnerów i szeroką gamę rozwiązań w zakresie połączeń bezpośrednich, aby kontynuować dostarczanie infrastruktury cyfrowej. W ten sposób chcemy pomagać cyfrowym liderom w uzyskaniu przewagi nad konkurencją — zarówno podczas pandemii, jak i po jej zakończeniu”.

 

Global Interconnection Index (GXI) Volume 4, badanie rynku opublikowane niedawno przez firmę Equinix, przewiduje, że w latach 2019-2023 ogólna przepustowość połączeń bezpośrednich (stanowiąca miarę prywatnych połączeń na potrzeby transferu danych między przedsiębiorstwami) osiągnie na całym świecie składaną łączną stopę wzrostu w wysokości 45%. Największy wpływ na ten spodziewany wzrost ma transformacja cyfrowa, zwłaszcza w wyniku zwiększonego zapotrzebowania ze strony przedsiębiorstw, które rozszerzają swoją infrastrukturę cyfrową z lokalizacji scentralizowanych do rozproszonych lokalizacji brzegowych.

 

Aby dowiedzieć się więcej o badaniu Global Tech Trends lub pobrać egzemplarz badania, zapraszamy na stronę: https://www.equinix.com/resources/infopapers/equinix-tech-trends-survey

 

Dodatkowe cytaty

 

·       Eugene Bergen Henegouwen, prezes Equinix w regionie EMEA, powiedział:

„W miarę jak cyfrowi liderzy na całym świecie skupiają się na cyfryzacji swoich przedsiębiorstw by stawić czoła wyzwaniom spowodowanym przez pandemię, badanie nie pozostawia wątpliwości, że połączenia bezpośrednie odgrywają bardzo ważną rolę w tej transformacji. Fakt, że ponad połowa decydentów IT w regionie EMEA stwierdziła, że połączenia bezpośrednie pomogą im odpowiedzieć na wyzwania, z jakimi mają do czynienia w wyniku pandemii COVID-19, a prawie połowa uważa, że będą one kluczowe dla przetrwania ich firmy, świadczy o tym, że połączenia bezpośrednie dla wielu przedsiębiorstw nabrały krytycznego znaczenia, i uważamy, że trend ten utrzyma się również podczas odbudowy gospodarki po pandemii”.

 

·       Claire Macland, wiceprezes Equinix ds. marketingu globalnego:Nie ma wątpliwości, że cyfrowi liderzy na całym świecie już wcześniej pracowali nad przyspieszeniem transformacji cyfrowej w swoich przedsiębiorstwach. Nasze badanie jasno pokazuje, że w wyniku pandemii prace te nabrały jeszcze większego tempa.  Wiele firm inwestuje obecnie w infrastrukturę cyfrową, która pozwoli im wdrożyć model pracy hybrydowej oraz rozwijać się w nowym środowisku pracy, w którym się znaleźliśmy. Mimo niesprzyjających warunków w szeregu sektorów wiele przedsiębiorstw kontynuuje fizyczną i wirtualną ekspansję na nowe rynki i regiony na całym świecie. Ta zwiększona koncentracja na cyfryzacji i ekspansji to jeden z powodów, dla których Equinix wciąż inwestuje w swój własny rozwój. W 2020 r. przeprowadziliśmy 16 nowych ekspansji — był to najaktywniejszy rok w całej naszej historii — i zamierzamy kontynuować ewolucję platformy Equinix, aby wspierać naszych klientów podczas ich transformacji cyfrowej”.

 

 

O badaniu

Niezależne badanie zlecone przez Equinix objęło 2600 decydentów IT w różnych przedsiębiorstwach w obu Amerykach (Brazylia, Kanada, Kolumbia, Meksyk, USA), Azji i Pacyfiku (Australia, Chiny, Hongkong, Japonia, Korea Południowa, Singapur) i EMEA (Bułgaria, Finlandia, Francja, Niemcy, Irlandia, Włochy, Holandia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Turcja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Wielka Brytania). Respondenci zostali wybrani do udziału z panelu internetowego Dynata. Badanie zostało przeprowadzone online od 17 grudnia 2020 r. do 8 stycznia 2021 r.

 

Informacje o firmie Equinix

Equinix (Nasdaq: EQIX) to globalny dostawca infrastruktury cyfrowej, który umożliwia cyfrowym liderom wykorzystanie zaufanej platformy do bezpośredniego łączenia elementów infrastruktury leżącej u podstaw ich działalności i będącej źródłem ich sukcesu. Equinix umożliwia firmom dostęp do wszystkich właściwych miejsc, partnerów i możliwości, których potrzebują, żeby budować i wzmacniać swoją przewagę konkurencyjną. Dzięki Equinix mogą skalować w sposób zwinny, przyspieszać uruchamianie usług cyfrowych oraz dostarczać światowej klasy doświadczenia i pomnażać ich wartość.

 

Stwierdzenia wybiegające w przyszłość

W niniejszej informacji prasowej zamieszczono stwierdzenia dotyczące przyszłości, które zawierają elementy ryzyka i niepewności. Rzeczywiste wyniki mogą odbiegać o tych, które przedstawiono w stwierdzeniach dotyczących przyszłości. Do czynników, które mogą być źródłem takich różnic, należą m.in. problemy związane z przejmowaniem, eksploatacją i budową centrów IBX oraz rozwojem, wdrażaniem i dostawą usług Equinix; nieprzewidziane koszty i trudności związane z integrowaniem spółek, które Equinix przejęło lub zamierza przejąć; niemożność uzyskania odpowiednich przychodów od klientów w niedawno wybudowanych lub przejętych centrach danych; niemożność realizacji określonych uzgodnień finansowych; konkurencja ze strony dotychczasowych i nowych podmiotów; możliwość wygenerowania wystarczających przepływów pieniężnych lub uzyskania środków do spłaty nowego lub zaległego zadłużenia; straty lub spadki odnotowane przez kluczowych klientów; inne rodzaje ryzyka wymieniane w raportach składanych przez Equinix do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. Należy w szczególności zapoznać się z ostatnimi kwartalnymi i rocznymi raportami złożonymi do ww. Komisji; ich egzemplarze Equinix udostępnia na życzenie. Equinix nie ma obowiązku aktualizowania stwierdzeń dotyczących przyszłości, zawartych w niniejszej informacji prasowej.